Support

WooCommerce webshop laten maken

Geef jouw e-commerce business een boost

Waarom een WooCommerce Webshop?

WooCommerce is één van de meest gekozen e-commerce platformen en vooral een logische keuze als je al hebt gewerkt met WordPress. Het is open-source en er zijn tal van plugins verkrijgbaar. Voor de combinatie website+webshop is het een slimme keuze. Maatwerk is mogelijk en de flexibiliteit is hoog!

Nadelen van WooCommerce: Laten we eerlijk zijn

Als je één van de volgende situaties hebt, dan is WooCommerce niet de beste keuze:

  • Meerdere webshoptalen WordPress en meertaligheid zijn geen geweldige combinatie. WooCommerce én meertaligheid is wat ons betreft een no-go.
  • Multi-store in één omgeving Wil je meer dan één storefront: bijvoorbeeld een B2C shop én B2C shop of een exclusief label én budget label, dan ontkom je niet aan het gebruik van een ERP (zoals Exact Online). Voorraadsynchronisatie
  • URL modificatie URL-structuren zijn niet erg mooi op gebouwd in WooCommerce (webshop.nl/product-categorie/bloemstukken en webshop.nl/product/bloemstuk-a). Wanneer je deze wil aanpassen naar bijvoorbeeld webshop.nl/bloemstukken/bloemstuk-a, zul je in de toekomst conflicten gaan ervaren.

Voordelen van WooCommerce

Heb je op dit moment een SaaS-webshop (zoals CCV Shop, Lightspeed of Shopify) en loop je daarin tegen beperkingen aan? De kans is groot dat WooCommerce een mooie vervolgstap is.

  • 30% van de online shops maakt gebruik van WooCommerce WooCommerce is koploper in e-commerce. Met ruim 30% van de online stores op WooCommerce ben je verzekerd van een groot aanbod koppelingen (betalingsproviders, verzendpartijen en WMS-systemen)
  • Ideaal voor combinatie website / webshop WooCommerce is een plugin voor WordPress. Heb je naast je webshop nog andere belangrijke modules in je website, dan is de combinatie ideaal.
  • Korte leercurve WooCommerce is simpel in gebruik en dit krijg je ook snel onder de knie.

WooCommerce PlusAlles wat ontbreekt in WooCommerce

WooCommerce is een mooi e-commerce platform, dat met ondersteuning van third-parties jouw basis vormt voor online verkoop. Helaas ontbreken er enkele functionaliteiten, die wij hebben opgelost! Maak kennis met WooCommerce Plus.

Hoe ziet een WooCommerce traject eruit?

1

Kennismaking

Het belangrijkste is een klik! We komen graag je bedrijf bekijken

2

Inventarisatie

Waar sta je op dit moment, waar loop je spaak en wat zijn je ambities voor de komende jaren

3

MVP & Begroting

Niet alles kan in één keer. We zoeken de balans tussen doorlooptijd, budget en wens en maken een indicatieve begroting

4

Online marketing

Samen met je online marketing bureau brengen we kansen in kaart en maken een lange termijn visie.

5

Inrichting staging

Op een testomgeving volg je onze progressie en kun je aan de slag met productdata.

6

Development

We starten met de ontwikkeling van functionaliteiten, koppelingen en layout.

7

Test & Livegang

Na een intensief process bereiden we ons voor op een zorgvuldige testweek en livegang.

8

Doorontwikkelen

In korte sprints ontwikkelen we door en optimaliseren we uit data.

Boost je shop met online marketing

Een goede shop is als goede hardloopschoenen. Maar de marathon ermee winnen doe je nog niet. Online marketing is een essentieel onderdeel voor je succes:

  • Online advertising (Google Shopping, Bing Shopping)
  • E-mailmarketing
  • Social
  • Affiliate (AWIN)
  • Influencers
  • Marketplaces (Bol, Blokker, Praxis, Amazon enz.)

Als development agency bieden wij geen online marketing advies aan, maar we werken graag samen met sterke partners. Ook die van jou. Nog geen partner? Kijk dan eens hiernaast.

Online marketing partners

Partnerships

We werken uitsluitend met kwalitatieve partners en zijn dan ook trots op deze officiële partnerships.

10 jaar WooCommerce ervaring

Met trots kunnen we zeggen meer dan 10 jaar WordPress & WooCommerce ervaring te hebben. Bekijk enkele voorbeeldprojecten

Van start naar marktleider

Benelux grootste

Marktleider in niche markt

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Sparren over jouw nieuwe WooCommerce shop?

Neem contact op met Team lead WordPress,
Stef Verstraten
Stef Verstraten